Oceny w Google – pozew japońskich dentystów

dentonet.pl 3 tygodni temu

Kilkudziesięciu lekarzy i lekarzy dentystów z Japonii złożyło pozew przeciwko firmie Google za nieuczciwe – ich zdaniem – recenzje. Medycy twierdzą, iż wyszukiwarka zamieszcza stronnicze recenzje i sieje dezinformację za pośrednictwem systemu ocen dostępnego w Google Maps.

Praktykowany w globalnej sieci system oceniania pracy i poziomu profesjonalizmu lekarzy, w tym stomatologów, od lat budzi kontrowersje. Internet, wciąż często zapewniający anonimowość, a tym samym bezkarność, był niejednokrotnie polem nadużyć i nieczystej walki z konkurencją. Najnowszy przykład walki z tym zjawiskiem pochodzi z Japonii.

18 kwietnia kilkudziesięciu lekarzy i lekarzy dentystów z Kraju Kwitnącej Wiśni złożyło pozew przeciwko światowemu gigantowi, firmie Google, za nieuczciwe – ich zdaniem – recenzje. Medycy twierdzą, iż wyszukiwarka zamieszcza stronnicze recenzje i sieje dezinformację za pośrednictwem systemu ocen dostępnego w Google Maps – internetowej platformie mapowej, a zarazem aplikacji konsumenckiej.

Jak wynika z materiału opublikowanego 19 kwietnia przez agencję prasową Kyodo News, powodowie, wśród których jest 63 pracowników służby zdrowia, złożyli pozew w Sądzie Rejonowym w Tokio i domagają się odszkodowania w wysokości 1,4 miliona jenów (równowartość około 37 000 złotych). Powodowie utrzymują, iż prowadzone przez nich praktyki medyczne i stomatologiczne poniosły znaczne straty finansowe z powodu bezpodstawnych negatywnych recenzji w Mapach Google.

Zwodnicza magia gwiazdek

W Google Maps użytkownicy mogą publikować własne recenzje firm (w tym podmiotów świadczących opiekę zdrowotną), oceniając je w skali od jednej do pięciu gwiazdek. Dodatkowo zamieszczane są inne informacje, takie jak lokalizacja i godziny otwarcia.

– Działalność wielu instytucji medycznych była znacznie utrudniana przez oszczerstwa, obelgi oraz nieprawdziwe informacje, np. te dotyczące zamknięcia gabinetu – powiedział jeden z cytowanych przez Kyodo News lekarzy, a zarazem powodów.

Mecenas Yuichi Nakazawa – przedstawiciel prawny powodów – stwierdził, iż złożenie wniosku do Google o usunięcie recenzji stanowi duże obciążenie dla osób fizycznych. I chociaż jego klienci nie mogą publicznie odpowiadać na recenzje ze względu na obowiązek zachowania tajemnicy lekarskiej, ich zdaniem koncern Google nie podjął odpowiednich działań.

Z kolei firma Google oświadczyła, iż próbowała ograniczyć niezgodne z prawdą informacje i wygaszać pojawiające się nieporozumienia, ale nie komentuje dalej sprawy.

T.H.

Źródło: https://dentistry.co.uk/

Idź do oryginalnego materiału