Niezbędny e-niezbędnik

stopbarierom.pl 2 lat temu

Lepszy dostęp do informacji dla osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów – to jeden z głównych celów tegorocznej, trzeciej już edycji kampanii społecznej „Stop Barierom – Stop Covid”.

Od pierwszej edycji kampanii „Stop Barierom” jej inicjator – Fundacja Neuron+ przywiązuje duża wagę do elementów informacyjno-edukacyjnych. Okazuje się bowiem, iż wielu spośród OzN, członków ich rodzin lub prawnych opiekunów nie ma pełnej wiedzy na temat swoich praw, nie tylko w zakresie opieki zdrowotnej, ale także świadczeń socjalnych, możliwości podejmowania nauki czy pracy. I kampania „Stop Barierom” na tym polu odniosła spory sukces, udostępniając zainteresowanym wiele ważnych dla nich informacji.

Okazuje się jednak, iż informacji „nigdy nie jest za dużo”. W trakcie tegorocznej kampanii, która jest skoncentrowana na wspieraniu OzN i seniorów w walce ze skutkami pandemii Covid-19 rozbudowany został znany już z poprzednich edycji akcji e-niezbędnik (na stronie www.stopbarierom.pl). Rozszerzono go przede wszystkim właśnie o pakiet informacji dotyczących koronawirusa. Można się z nich dowiedzieć o najczęstszych objawach zakażenia i miejscach, gdzie w razie konieczności można otrzymać w takich sytuacjach pomoc medyczną. istotną częścią e-niezbędnika są także informacje o pomocy, jakiej w czasie pandemii udzielają OzN i seniorom wolontariusze, stowarzyszenia i ruchy społeczne. Poza tym, e-niezbędnik radzi – pod hasłem „Bądź bezpieczny” – w jaki sposób należy postępować, aby uniknąć zakażenia SARS-CoV-2.

– Osoby z niepełnosprawnością i seniorzy należą do tych grup społecznych, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii Covid-19. To ich szczególnie dotknęło ograniczenie dostępu do leczenia, rehabilitacji, zerwanie kontaktów z bliskimi w czasie lockdownu. Teraz musimy się liczyć z kolejną, jesienną falą zachorowań i nie mam wątpliwości, iż e-niezbędnik pomoże wielu ludziom się do tego przygotować. – mówi prof. Janusz Kocki, przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron+.

Co ważne, e-niezbędnik ma też formę aplikacji na telefon, którą można bezpłatnie pobrać ze strony stopbarierom.pl i swobodnie korzystać w niej w dowolnym miejscu.

Pomocny okazuje się również wirtualny asystent – chatbot, który odpowiadając na zadawane na żywo pytania, pomaga przejść przez gąszcz różnorakich przepisów lub wskazuje konkretne rady, np. pracodawcom, którzy chcieliby zatrudnić pracowników z grona osób z niepełnosprawnością. jeżeli chatbot nie znajdzie natychmiast oczekiwanej przez nas odpowiedzi, to zostanie ona udzielona nieco później przez eksperta drogą mailową. W ramach kampanii można też bezpośrednio zadawać pytania ekspertom, którzy udzielają porad prawnych, socjalnych i psychologicznych. Te ostatnie są ważne i pożądane przez OzN zwłaszcza

teraz w okresie pandemii Covid-19, gdy strach o przyszłość, ograniczenie kontaktów społecznych odbijają się negatywnie na zdrowiu psychicznym setek tysięcy ludzi.

III edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej STOP Barierom – STOP Covid na rzecz osób z niepełnosprawnością jest realizowana dzięki dofinansowaniu ze środków: Fundacji ORLEN, Fundacji PKO Banku Polskiego, Fundacji KGHM Polska Miedź, Totalizatora Sportowego Sp. z o.o., Fundacji Agencji Rozwoju Przemysłu, Fundacji BGK im. J.K. Steczkowskiego, Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju

Idź do oryginalnego materiału