Analiza Premium spółki Pinterest – niedocenione social media

dnarynkow.pl 1 rok temu

Czym jest Pinterest? Spółka w raporcie rocznym twierdzi marketingowo, iż Pinterest is where over 400 million people around the world go to get inspiration to live their best lives. W Polsce nie zyskał on gigantycznej popularności, ale świat to w końcu nie tylko Polska. Użytkownicy korzystają z Pinteresta, aby odkrywać i wprowadzać w życie pomysły na codzienne czynności, takie jak gotowanie obiadu lub decydowanie, w co się ubrać. Na platformie możemy też znaleźć informację oraz inspirację dotyczące m.in. remontów domów, planowania wakacji czy też ślubu.

Użytkownicy Pinterest „Pinners” wykorzystują Piny, czyli obrazy oraz filmy, aby móc lepiej się ze sobą komunikować. Piny są tworzone, gdy użytkownicy Pinterest, twórcy i firmy tworzą nowe treści lub zapisują istniejące treści internetowe na platformie. Treści te są zapisywane i porządkowane w kolekcje, które nazywamy tablicami i sekcjami.

Co możemy zobaczyć po otwarciu Pinterest? Użytkownicy domyślnie znajdują się na swoim kanale głównym, gdzie mogą odkrywać Piny odpowiadające ich gustom i zainteresowaniom w formacie przewijania. Możemy tutaj wyróżnić kilka rodzajów Pinów:

  • Standard Pins – statyczne obrazy, które prowadzą do treści z całej sieci i podkreślają produkty, przepisy, styl i inspiracje domowe
  • Video Pins – krótkie filmy od firm, które zawierają linki do treści z całego internetu na tematy takie jak gotowanie, uroda i majsterkowanie
  • Product Pins – zawierają elementy z asortymentu katalogowego Pinterest, które można kupić, oraz zawierają metadane dotyczące cen i dostępności zapasów
  • Idea Pins – to wielostronicowe filmy, obrazy, tekst i listy tworzone na Pintereście. Ten format umożliwia twórcom pokazanie, jak wprowadzać w życie pomysły (np. jak ugotować posiłek lub zaprojektować pokój).

Użytkownicy Pinterest mogą wybrać, jak chcą spędzić czas pomiędzy funkcjami Przeglądaj oraz Oglądaj. Funkcja przeglądaj to tradycyjny kanał inspiracji Pinteresta (składający się z dwukolumnowej siatki z różnymi pinami standardowymi, wideo, produktów i pomysłów), podczas gdy funkcja Obejrzyj pozwala na  automatycznie odtwarzanych pinów pomysłów. Zarówno przeglądanie, jak i oglądanie są oparte na zaleceniach uczenia maszynowego, które dynamicznie odzwierciedlają gust i zainteresowania każdego użytkownika. Użytkownicy korzystający z tych kart zobaczą również Piny od osób, tematów i tablic, które zdecydują się obserwować.

Na czym zarabia Pinterest? Jak możemy się domyślać oczywiście na reklamach. Jak możemy zobaczyć na poniższym wykresie liczba użytkowników Pinterest w drugim kwartale 2022 roku wynosiła 433 mln. Dynamiczny wzrost został zastopowany w drugim kwartale 2021 roku. Według Zarządu, konta które zostały utracone od tego czasu do końca 2021 i tak nie były monetyzowane, a raczej jednorazowo zakładane w czasie pandemii i potem zapomniane. Jestem skłonny uwierzyć tej wersji.

Aktywni użytkownicy kwartalnie i zmiana r/r dla Pinterest

Opracowanie: DNA Rynków

Niezwykle często użytkownicy Pinterest wchodzą na platformę z zamiarem zakupu towarów lub usług. To bez wątpienia czynnik, który wyróżnia Pinterest pośród innych platform social media. Na przykład czerpanie inspiracji do domu zwykle oznacza, iż użytkownik ​​aktywnie poszukuje produktów i usług do kupienia. Treści komercyjne od marek, sprzedawców detalicznych i reklamodawców mają najważniejsze znaczenie dla Pinteresta. Spółka słusznie zauważa również w swoim raporcie rocznym, iż  konsumenci na rynku na Pintereście zwykle są na wczesnym etapie drogi do zakupu i nie wiedzą jeszcze, co chcą kupić. W związku z tym użytkownicy powinni być otwarci na odkrywanie nowych produktów i marek, które zobaczą Pintereście, a nie tylko wybieranie marek, które już znają, jak to często bywa w tradycyjnych wyszukiwarkach i platformach e-commerce.

Pinterest oferuje zarówno reklamy marek, jak i reklamy skuteczności, których skuteczność stanowi około dwóch trzecich przychodów spółki za rok zakończony 31 grudnia 2021 r. Przychody z marki są naliczane, gdy reklamodawca optymalizuje kampanię reklamową wokół celów „marki”, takich jak wyświetlenia lub wyświetlenia wideo. Przychody z skuteczności są naliczane, gdy reklamodawca optymalizuje kampanię reklamową pod kątem celów związanych z „skutecznością”, takich jak kliknięcia lub zdarzenia konwersji. Ponieważ użytkownicy platformy przechodzą przez całą ścieżkę zakupów na Pintereście, pakiet produktów reklamowych jest używany przez różnych reklamodawców, aby osiągnąć różne cele, w tym zwiększenie świadomości konsumentów, rozważanie zakupu i sprzedaż. Wielu reklamodawców korzysta z wielu celów reklamy jednocześnie, aby osiągnąć swoje cele na platformie.

Analiza tej spółki jest zamknięta dla Strefy Premium DNA. Zaloguj się, żeby przeczytać całość oraz poznać naszą historię aktywności ze spółką.

Czytaj wszystkie treści BEZ OGRANICZEŃ!


Premium

Dołącz do Strefy Premium DNA.

Jedynie 39 zł miesięcznie!

Sprawdź wszystkie korzyści

Kliknij tutaj i dołącz do nas.

Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się!

Nazwa użytkownika:
Hasło:
Zarejestruj
Zapomniałeś/aś hasła?

Kurs akcji Pinterest

Nota prawna: Powyższy materiał, w szczególności aktualizacje Strategii DNA Rynków, Podsumowania Tygodnia, Analizy spółek oraz Portfel DNA Rynków jest jedynie materiałem informacyjno-edukacyjnym dla użytku odbiorcy. Materiał nie powinien być w szczególności rozumiany jako rekomendacja inwestycyjna w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań konfliktów interesów”. Skorzystanie z materiału jako podstawy lub przesłanki do podjęcia decyzji inwestycyjnej następuje wyłącznie na ryzyko osoby, która taką decyzję podejmuje. Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za takie decyzje inwestycyjne. Wszystkie opinie i prognozy przedstawione w tym opracowaniu są wyrazem najlepszej wiedzy i osobistych poglądów autora na moment publikacji i mogą ulec zmianie w późniejszym okresie.
52
0
Idź do oryginalnego materiału